onsdag 21 mars 2007

Naturreservat för män?

Häromdagen hade jag och en tjejkompis det sedvanliga "män är svin"-pratet (alla vet hur det låter) och kom fram till att bra män är verkligen utrotningshotade. Vi har därför bestämt oss för att starta ett naturreservat för bra pojkar och män innan de dör ut. Jag har gjort lite research och har bestämt mig för att utnämna Thomas Järvheden till flockledare. För er som inte vet vem det är, misströsta inte, här kommer lite information.

Thomas Järvheden är stand-up komiker och musiker. Han är lagledare i humorprogrammet Extra-Extra på tv3 denna säsongen och har dykt upp i Sthlm Live 3 ggr. Han har en sammetslen röst och har gjort sig känd med låtar som "CP-låten" och "Fejkade fejs" (http://www.youtube.com/watch?v=CM2h-B2GygI&mode=related&search)
Jag uppfattar honom utan tvekan som "den normala människans" beskyddare. Han talar för alla oss som inte orkar färga håret platinablont, följa någon särskild trend (vilken det än må vara) eller sätta oss i en dokusåpa bara för att synas och bli kända. Han är en sådan där svärmorsdröm och klassas utan tvekan som en snäll kille, och som vår käre Uggla säger; "Dumma flickor de söker en elak rebell, inte någon som är snäll"
Jag kan dock tänka mig att söka efter Thomas - trots att han räknas som snäll! ;)

Glömde nämna att jag och Zebbe ska gå och se honom på Malmö comedy club imorgon och jag ser fram emot det extremt mycket - han är helt otrolig!

Känner ni någon som borde sättas i vårt reservat så får ni höra av er! Jag har fler kandidater men inga namn nämnda - inga klämda! :D

Över och ut.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag VILL också se Thomas!!!

Zabina sa...

Micke: Jag veeet vännen! Du får se honom när han är i Norrköping nästa gång! :)

Anonym sa...

Min sambo hade platsat i reservatet - men jag tror att jag hellre har honom hemma hos mig./C:P

Zabina sa...

C: Du kan få behålla honom, så länge han är i säkert förvar där ;)