fredag 23 mars 2007

Thomas Järvheden för jävern! :D


(Jag och Thomas Järvheden!!)

Igår var jag med min bror på MACK och kollade på stand - up, den största dragningen dit var (självklart) flockledaren i mitt naturreservat - Thomas Järvheden! Han var bra!
Jag träffade honom i trappan i pausen när jag skulle gå och pudra näsan så vi snackade lite - galet trevlig kille, jag bad lite snällt honom att spela "Fejkade fejs" men han var tveksam för, som han sa, "jag suger på gitarr" (Vilket är en riktig lögn). Men det slutade med att han körde den ändå - med bakgrundsmusik :D Pratade efter showen också - fy fan vad bra han är! Jag var helt bubblig, det finns inga ord! Jag har fått hans skiva nu också, hans röst är helt otrolig! Han har gjort en låt som heter "Pappa kom hem", den fick mig att gråta stora tårar...

"Det gjorde jag faktiskt för din skull" / Thomas om att han spelade "Fejkade fejs" - galet speciell man känner sig ;)

"Robert Broberg - han kommer undan med allt! Jag har en av hans skivor, ja jag skäms, och läste i texthäftet, en av låtarna gick 'How do you feel (mjölk)' How do you filmjölk?! Är det här på riktigt?! Sen börjar han sjunga och då funkar det helt plötsligt, 'det är ju Robban Broberg för fan!'"

"Nu förstår jag hur ni två hittade varandra förresten - de har tydligen inte bara isoleringsrum på anstalterna... de har dubbelrum också!"



Ikväll ska jag ut med Veberödsflickorna, någonstans i Malmö, vi får se vart vinden bär oss!


Över och ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Pappa kom hem" är underbart fin!