måndag 16 april 2007

3 poäng för fan! :D


(Fin banderoll på stadion - såhär söta är jag o Sanna utanför stadion)

Ja, det var dags för hemmapremiären mot GAIS och jäklar vad alla var taggade! Det var riktigt underbart att få stå på Malmö stadion i solskenet och blicka ut över gräsplanen och se de himmelsblå prickarna röra sig där ute (ja prickarna, de där löparbanorna måste bort!), man glömde nästan bort att vara nervös för all harmoni som svepte över en.



Så satte matchen igång och det tog bara två minuter innan vi fick en frispark precis utanför straffområdet som Junior tog hand om och... i MÅL! Bra start på matchen. Bolltempot var högt och spelarna var ruskigt taggade det syntes, GAIS hade väl ett par hyfsade chanser i första halvlek men annars var det inte mycket de hade att säga ifrån om. Vi tappade dock lite i andra halvlek, det blev stressat och ostrukturerat, hattigt helt enkelt som jag brukar säga.

Någon jag blev lite besviken på var faktiskt Marcus Pode, han kom in när det var ca en kvart kvar och jag var helt övertygad om att han skulle komma in och slita och springa och skapa och kämpa, men jag vet inte, det kändes som att han tyckte att nu var han ju på planen så nu behövde han mest göra sitt och inte mer. Han är så jävla bra när han lägger manken till, jag hoppas att han gör det snart. På tal om att lägga manken till, Jocke Nilsson måste ha sprungit minst fem mil idag, kanske var han lite FÖR taggad men han ska nog hitta balansen snart, fan vad jag gillar honom!

Anders var en klippa, som vanligt, och efter idag förstår jag även varför Jimmy Dixon promenerade rakt in i startelvan utan krus. Han är helt sanslös!

Jag vill bara njuta av de tre poängen och inte tänka för mycket på det negativa så länge vi vinner, jag vill bara vara positiv - för jag har VÅRKÄNSLOR! (Believe it or not, but they will hunt you down and grab you to sooner or later!)








Över och ut.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag är också ett stort Jocke och Jimmy fan. Så jag håller med.