onsdag 18 april 2007

Inte tillräcklig.


Nu är det vår, eller nästan i alla fall, idag är det inte direkt vårväder. Men i alla fall, på våren lyser solen, man kan slänga vinterjackan och sitta på ett torg någonstans och äta glass i gott sällskap och bara njuta av livet. Alla blir gladare, kärleken spirar och allt är så mycket ljusare - visst är det så det ska vara? Men så är det tydligen inte...


Och jag vill räcka till, jag vill veta vad jag ska säga för att göra allt bra, för jag älskar ju er. Men jag vet inte vad jag ska säga, och ni blir lidande av mitt okunnande. Jag vill finnas överallt och göra allt men jag kan inte, jag försöker men det går inte. Jag räcker inte till... Förlåt... Jag älskar er.



"If you're out on the road,

feeling lonely and so cold.

All you have to do is call my name

and I'll be there on the next train.

When you leave,

I will follow anywhere that you tell me to,

If you need me to be with you

I will follow when you leave."

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är hur tillräcklig som helst!
Du är en god vän och du kan inte göra mer än att vara just det och ta hand om dig själv!
Om man inte tar hand om sig själv är man inte till nytta för någon annan och du får inte låta andras smärta bli din!

Zabina sa...

Tack - det känns skönt att höra. Kloka ord, uppskattar dock om det inte kommenteras anonymt, fast jag har en liten aning om vem du är :)

Anonym sa...

Du är BÄST!