tisdag 24 april 2007

Praktiken dag 2


(Turning torso, jag i plurret, jag och James, jag och grabsen)

Ja, jag är fullt medveten om att jag ser ut som en orange säl i torrdräkt - så är det sagt.

Otroligt rolig dag som började med en övning på Barbara. Vi skulle gå in i en becksvart källare, utrustade med andningsapparat såklart eftersom att det skulle vara en rökdykningsövning, och hitta en lång träbit, spik, hammare och såg och sen skulle vi göra en ram av det. Då fick vi en lampa.
Sen gick vi ut och gjorde en del av det s.k "brandmannavarvet", man ska göra lite allt möjligt b.la släpa en docka på 60 kg, dra en grovslang fylld med sand, slå en slägga upp och ner 100 gånger (låter inte så jobbigt va, try it!). Summan av kardemumman; jag svimmade nästan. Men envis var jag och jag klarade det och kan ärligt talat säga att jag är stolt över mig själv!



Sen var det dags för lunch och efter det bar det av mot Västra Hamnen, vi anade ganska tidigt att vi skulle bli tvungna att hoppa i det sjugradiga vattnet, jag vill inte påstå att jag protesterade. Utan att tveka tog jag ett stort kliv ut i vattnet från bryggan (alla utom jag o Kim gick i, mesar!) och sedan gjorde jag det även utan torrdräkten vilket var en aning kallare. Men gud vad roligt vi haft :D

Jag kan knappt vänta tills imorgon!


Dagens citat: "Kom hit så ska jag rädda dig!"
Sead till Mohammed när de var i vattnet.

James tyckte att det var något de kunde införa.
"Kom ut ur den brinnande lägenheten så ska jag rädda dig!"


Nu ska jag äta!
Over and out.

Inga kommentarer: