fredag 20 april 2007

Sitter jag i fällan?

Nu sitter jag och filosoferar för mig själv, Thomas Järvheden strömmar ut ur mina högtalare (underbara man).

Det finns någon som tycker att jag sitter i en fälla och borde ta mig ur den så snabbt som möjligt. Fällan är "jag måste vara bäst på allt", stämmer det verkligen? Är jag verkligen en sån person som måste vara bäst på allt? Jag tycker inte det... jag menar, jag vet ju att jag tycker om att vara bäst, men vem gör inte det? Jag vet även att jag inte är bäst på något alls, det finns alltid någon som är bättre, men är det så att min prestationsångest kommer av att jag inte klarar av att någon är bättre än jag? Isåfall är jag ganska sorglig...

Om ett tag kommer Malin, Jocke, Filip, Simon, Tobbe, Jean och kanske Jimmy hit. Vi ska äta och dricka och bara umgås. Det är tänkt som ett litet "gud va skönt att projektarbetet är slut"- samkväm. Skönt och lugnt, eller, vi får se hur lugnt det blir ;) Är i alla fall ensam hemma för första gången på jättelänge och det är superskönt. Jag kan sjunga hur högt jag vill utan att någon klagar ;)


"Om jag ska våga kräva svar,
så måste jag våga fråga.
Men det tömmer en människa på kraft,
att förlora av det han aldrig haft."



Över och ut.

Inga kommentarer: