torsdag 26 april 2007

Praktiken dag 4


(Före) (Efter - The poor thing never saw it coming)
(Jag och Deli i solen)


Dagen började med att vi fick prova att spruta vatten ur smalslangarna när vattnet kom från brandbilen och därmed med 10 kilos tryck. Det var inte så tungt som jag trodde men tillräckligt tungt för att musklerna skulle börja protestera efter ett par minuter (och herregud vad mina muskler har protesterat idag!). Sen lärde James oss hur de bryter upp dörrar (så nu tänker vi bli småtjuvar allihop =p), eller snarare hur de bryter upp dörrar till lägenheter som brinner.

Dagen har varit lite jobbig för mig för det som har protesterat mest är min nacke, hälften av tiden har jag inte kunnat titta åt varken vänster eller höger men efter ett tag kunde jag vrida huvudet till höger. Man får ett väldigt intressant rörelsemönster när man har lite nackspärr, hela kroppen måste vändas och vridas så fort man ska titta på något... =/

Efter lunch gjorde vi en bana där vi tävlade i två lag, jag var påhejare (och "spanare", mums!), sen var det dags att totalskrota en bil, irriterande nog kunde jag inte göra det heller fastän jag sett fram emot hela veckan :(
Men det var kul att titta också!

Varför är det så roligt att förstöra saker?


Sista dagen imorgon :( Sen är det sluuut på praktiken och 'hej hej Lübeck!' Har varit och köpt två blusar, en kjol och två linnen idag. Får se om jag behöver handla något mer i helgen. Plånboken protesterar mer än mina muskler för tillfället.


Nu ska jag gå och duscha.

Över och ut.

Inga kommentarer: