tisdag 3 april 2007

Du vet väl om att du är värdefull?

Älskade vän,
när du ser fräknar,
så ser jag skönhetsfläckar.

Underbara du,
när du ser en vattenbuffel,
så ser jag din vackra kropp.

Mitt hjärta,
när du skäms över ditt hat,
så ser jag att du är mänsklig.

Fina söta,
när du känner dig oönskad,
så längtar jag plågsamt mycket efter dig.

Min underbara älskade,
när du känner dig liten på jorden,
så kan jag inte förstå.

Kan du inte se hur otroligt vacker du är?
/Av mig 070113
(http://www.poeter.se/viewText.php?textId=333844)

Bara till dig min vän, du måste veta hur mycket du betyder. Snälla må inte dåligt, snälla förstå att jag behöver dig, du är värdefull och jag längtar efter dig <3

3 kommentarer:

Anonym sa...

nämen gud va fin dikt!
W

Anonym sa...

Du är en sann ängel Zabina!

Zabina sa...

Johan: DU är min ängel! <3 Weronika: Tack hjärtat, det värmer verkligen!