onsdag 25 april 2007

Praktiken dag 3

Har inte hunnit lägga in bilderna från idag (som ändå inte blev så många) än, så de får ni klara er utan.

James var inte med oss idag (:'( ), det var en stor övning i oljehamnen och de hade räknat fel så de behövde en man till så James fick ta en för laget och ställa upp. Därför lotsades vi bara runt av Göran och Tobbe (som inte är så bara!) idag.

Vi började med att åka till oljehamnen för vi skulle titta på övningen som jag nämnde ovan, men det blev ändring i planerna där ute och kom fram till att det inte var av någon större nytta för oss att stanna kvar så vi åkte tillbaka till Barbara och pratade om sjukvård och vad man ska göra vid en olycksplats. (LABCD, kinnematik och sånt där basic ;)). Sen övade vi på HLR (=Hjärt Lung Räddning), och fick även prova på att sätta på någon annan en halskrage och spänna fast dem vid en bår. Mycket intressant och givande.

Efter att vi var klara med det tog vi oss ut till Jägresro brandstation och lånade deras idrottshall. Vi fick välja mellan att vara i gymet eller spela fotboll, jag spelade fotboll och bildade lag med Tobbe och Göran och Kicki. Tjejerna + Brandmännen = komplett! Vi var bäst :D Vann med nio mål, de räknar konstigt, inte 4-3 och sånt utan de säger istället "upp 3", som betyder att vi leder med 3 mål.

Som om inte det var nog så ska jag strax iväg och jympa med min kära mor. Min kropp undrar nog om jag fått frispel eller något för så mycket som jag rört mig denna veckan har jag nog inte gjort sammanlagt på de senaste tre månaderna.


"Det är alltid skönt att komma" ;)


Över och ut.

1 kommentar:

Lotta sa...

Din kropp mår säkert skitbra av denna chock!! Kul att du hänger på...tycker mor!