söndag 22 april 2007

Fan fan fan.


(Ulrich har fått en egen flagga :D Han är min 'player of the day' tillsammans med Berra)

Jag har precis varit och tränat med mamma och är därmed betydligt gladare och mer avslappnad än jag skulle varit annars. Varför? Jo för idag var jag tvungen att bevittna något som jag trodde att jag skulle slippa det här året. En 2-1 förlust mot ett skitlag som Trelleborg och total misär i nästan alla lagdelar.

Jag är inte känd för att klaga, faktiskt inte, och jag kan aldrig hata, bara försvara, men idag tänker inte ens jag försvara pojkarna (även om jag tycker synd om dem - jag är för mjuk för att vara fotbollssupporter =p), för de var inte bra.

Det var höjdbollar, nickdueller, lite mer höjdbollar, och det gick l-å-n-g-s-a-m-t som fan. Malmö lät Trelleborg dra ner dem i TFF-tempo och våra pojkar lyckades inte skapa något kreativt alls. De enda som egentligen försökte spela bollen längs marken (som jag såg), var Ulrich och Anders (big surprise).

Det var ingen bra dag, Jonas var inte alls så stabil som jag litar på att han ska vara, Daniel var inte lika dominant, Jonathan var inte lika målfarlig, Ola var inte alls vän med bollen och det var fan inte en käft som såg ut att vilja vinna lika mycket som vanligt. Sorgligt men sant, sådana här matcher kommer komma, jag är bara glad att det kom en nu så kanske vi fyllt vår kvot nu för ett tag framåt i alla fall.

Många vill hata, skrika, slå o.s.v. jag vill bara gå fram till var och en av spelarna, ge dem världens största kram och säga "det ordnar sig, jag älskar er ändå". Men det kan man ju inte göra... som sagt, jag är nog alldeles för mjuk för att vara fotbollssupporter.


(Bilder på http://zabbe.bilddagboken.se)


Nu piskar vi gnaget på lördag!!



Över och ut.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Tycker du är en alldeles lysande fotbollssupporter! Och skribent.

Zabina sa...

Tack, fan det värmer :D

Anonym sa...

Tycker det var kanonskrivet och peppade mig för det jag skulle skriva. Du ör duktig och jag kommer att tjata på dig för att skriva matchraporter när jag inte kan!

Zabina sa...

Vi får väl se, men jag kan ju alltid försöka, tack igen för komplimangerna :D

Anonym sa...

Det är klart att man älskar dem ändå! De är ju våra killar. Men precis som med pojkvänner så kan man ju vara lite sur på dem emellanåt :)

Zabina sa...

j.le: Jag förstår precis vad du menar, men det blir ju aldrig tråkigt i alla fall ;)