måndag 23 april 2007

Praktiken dag 1



(Jag o Matte, Göran o Tobbe, Jagx2)


Jag har inlett min praktik hos brandkåren idag, den är slut på fredag, jag är redan slutkörd. Hela dagen har varit som ett endaste långt träningspass och trots evinnerligt skrubbande så är jag fortfarande smutsig om händerna. Men vi har haft riktigt roligt och jag hoppas att de andra dagarna blir lika givande och roliga. Våra brandmän, Tobbe, Göran och James, är lika kul som vanligt :D Fast de kunde ju inte låta bli att reta mig för MFFs insats mot TFF igår...

"Erika kan inte vara med idag för... hon har brutit nyckelbenet!"
"Vet du inte vad en Kajans special är? En kanelbulle och en Plopp!"
"Den sista har jag inget namn på då säger jag bara; helvete vad det brinner!"
Mycket Kajan idag.

Brandmännens humor ligger på ungefär samma nivå. Ett litet smakprov kommer här;

- Var köper man billiga kor?
- I Korea!


(Skrotbilar på övningsfältet Barbara)

Tobbes kommentar:
"Göran kolla, det är parkeringen på en tjejmiddag!"

Haha, jätteskoj!

Nu ska jag gå och dö av trötthet.


Över och ut.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Du får väl höra om din morbror gjorde något bestående intryck när han gjorde sin "lump" på Centralstationen" // Lis

Zabina sa...

Ja just det, det har jag faktiskt helt glömt, får göra det imorgon :)