lördag 5 maj 2007

2 Maj (onsdag)


(Alex och Simon efter en lång hård dag i skolan)


Skrivet under en resolutionsdebatt;
"Det är bara onsdag och jag är redan helt slut, men jag har skoj och utmanar mig själv hela tiden. Idag höll jag ett tal å Indiens vägnar inför säkerhetsrådet och fick svara på frågor efteråt. Jag känner att jag verkligen borde bli politiker med tanke på att jag lyckades krångla mig ur frågor som jag knappt ens visste vad de innebar och som jag inte hade några konkreta svar på. Fredrik Reinfeldt - släng dig i väggen! ;)

Ikväll ska vi ut på en lounge-evening på Parkhaus (ett dansställe i Lübeck) som MUNOL anordnar, det ska bli riktigt kul. Vi har hört rykten om happy-hour hela kvällen och det är ju aldrig fel ;) Fast det är extremt billigt att köpa öl här ändå. 3,50 euros för en halvliters Weissbier är inget man klagar på! (Bilder och rapport från festen i nästa inlägg)


Vi är 'in session' och debatterar om en resolution som handlar om 'the peaceful use of outer space' - jag tycker att den punkten är halvlöjlig men alla andra är seriösa så why not? Jag vet däremot inte vad Indien tycker om den, vi röstar typ emot allt som kan skapa stora konflikter i framtiden, väldigt diplomatiskt och bra, men Alex är Main-submitter på resolutionen så jag stöttar honom.

Folk springer ut och in hela tiden i vårt kommittérum (4th committee, room 157), föräldrar som tar foto. Det händer nog inte på riktiga FN-kongresser ;)


Hojt!"

Inga kommentarer: