tisdag 22 maj 2007

Studentångest.

Igår var jag med Mimsan och Kiix i Malmö och sov hemma hos Kickis mormor, vi hade trevligt. Fast det var ingen som orkade prata så vi tittade på Anna Pihl, CSI NY, Day Break och Sverige Dansar och ler sen gick vi och lade oss och jag däckade på 2 sekunder. Den här förkylningen jag har dragit på mig suger all kraft ur mig.
Fan vad jag inte är van vid att vara sjuk!

Sov en timme när jag kom hem, mamma ringde och väckte mig men jag somnade likförbannat igen. Störigt. Måste plugga svenska nu om jag vill ha det där förbannade betyget.

Det är bara åtta dagar kvar till studenten och jag det är en bitterljuv känsla i min kropp när jag tänker på det. Såhär mycket vet jag:

- Vi ska ha champagnefrukost 10.30
- Jag ska av någon mystisk anledning sjunga på "middagbjudningen" i matsalen 16.45
- 18.03 är tiden då vi springer ut
- Sen ska vi åka flak i Malmö
- Jag är nog hemma runt 19.30 (alldeles för sent)
- Vid 23.30 drar vi till Hipp för eftersläppet
- 04.00 stänger Hipp (alldeles för tidigt)
- Sen drar vi hem till mig igen
- Johan och Hajdus kommer och jag är lyckligast i världen för lite Stockholmare på studenten :D
- Min mamma är bäst!

Var det mycket?
Märk väl att jag inte säger någonting om vad som händer dagen efter.

Nu börjar livet.
Fan.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kommer säkert att få en underbar dag! Ser fram emot att få dela den med dig på ett litet hörn. Och det bästa av allt är ju att det kommer att komma en hel drös underbara dagar till! En del som man räknar med vid stora händelser som tex nu studenten och en jädra massa som bara kommer som en underbar överaskning. De tunga dagarna som också unundvikligen kommer tar man sig igenom med hjälp av minnen av de bra dagarna men också med hjälp av sånt som du har tex en härlig familj och goda vänner!

Anonym sa...

Håller med

Zabina sa...

Och återigen levererar du enormt kloka ord :)

Tack Åsa!