lördag 5 maj 2007

30 April (Måndag)






Första dagen i Lübeck på MUNOL (Model United Nations Of Lübeck), vi fick åka till skolan för att sedan bli hämtade av våra värdfamiljer.

På kvällen var vi i rådhuset och hörde på när borgmästaren och generalsekreteraren höll tal. Sen dracks det rödvin och sedan begav sig de flesta delegaterna till the Ohana bar. Riktigt mysig, avslappnad atmosfär hela kvällen. Som tur var blev det inte fylleslag (med vissa undantag) och jag tog mig hem ganska tidigt, (mest för att min värdfamilj gav mig tider, jag fattade ingenting!). Var tvungen att vara fräsch inför tisdagens öppningstal.

Alla svenskar som blev fulla skrek i alla fall ut nationalsången och när jag pratade med The Conference Manager (Philip) så sa han i princip "It is always the Swedish students". I gengäld sa jag till honom att han ser ut som Paul McCartney men det var faktiskt inte menat som en förolämpning ;)




Inga kommentarer: