tisdag 8 maj 2007

4 Maj (fredag)




Idag påbörjade vi debatterna i generalförsamlingen, enda kravet var att där skulle vara minst en delegat från varje land, gissa vem som fick sitta där i fyra timmar?! Jag och Johan fick ta på oss det som ambassadörer för Japan och Indien medans våra kära delegater sprang på stan och mös, förutom Martina och Malin som fortfarande var i sina kommittéer. Det var riktigt drygt mot slutet när den tredje resolutionen debatterades och framemot de sista tio minuterna satt folk och skrek; "Motion to move directly into votingprocedures!"

Vi överlevde genom att sitta och skriva till varandra, problemet var bara att jag var så trött och han var så rolig så jag bara skrattade hela tiden och det är ganska svårt att skratta tyst! Men det är smällar man får ta ;)

"The Chair reminds all delegates to dress formal!"

"Ass head of Ad staff" :D

Det var någon dum tysk som förolämpade mina skor också, varför vet jag inte riktigt, de har ingen stil i Tyskland alltså. Sen blev jag arg och gav väl ifrån mig nåt ilsket ljud (svor en del på svenska också) och då sa den dumma jäveln (ursäkta min dåliga franska);
"Oh you sound angry, are you like a female Hulk? Do you go pink?"
Så trött som jag var, och därmed också lättirriterad, så blev jag en aning arg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bomba Tyskland tillbaks till stenåldern! eller ännu värre: skicka dit Ebba von Sydow!

Zabina sa...

haha :D Ja Ebba von Sydow hade nog varit nådastöten alltså ;)