torsdag 24 maj 2007

Såhär efteråt.

Usel första halvlek som vi spelade helt utan mittfält. Det funkade verkligen inte med Behrang och Järdler på vänsterkanten, de är för lika varandra och Järdler är alldeles för defensiv för att spela på mittfältet. Den sistnämnde fick en spark i ansiktet och fick bytas ut. Alla på läktaren sa samma sak "snacka om fel person att sparka i huvudet", vi får hoppas att det inte var allvarligt. Efter en hemsk första halvlek med 2 BOISmål (varav det andra var misstänkt offside) så hängde huvudena på planen rätt rejält på våra spelare. Inte blev det bättre av fula tacklingar från BOISspelare som gick förbi ostraffat.

Andra halvlek var helt klart bättre än första, ett par spelarbyten, Behrang och Jonathan gick ut, Johan, Anders och Yksel var inne (Järdler gick ju ut i första) och spelet kom igång lite mer. Chans på chans missades och frustrerade spelare skrek på varandra och på domaren. I 89e minuten kom reduceringen till 2-1 och jag tror att alla utom jag på den läktaren faktiskt trodde att vi skulle lyckas kvittera. Detta blev ju dock inte fallet så därför sitter jag här som supporter till ett lag som precis blivit utslaget ur Svenska Cupen av Landskrona. Ett Landskrona som förlorade med 4-1 mot Bunkeflo och inte har gjort mycket rätt på senaste tiden.
Det svider rätt rejält.

Jag vill inte klaga på domaren, men jag tänker nog göra det ändå litegrann. Han missade alldeles för mycket, det ska inte accepteras. Hands, fula tacklingar, gester, maskning o.s.v. känns som att han är född och uppvuxen BOISare men vad vet jag?

Landskronaklacken vågade sig på att vara kaxiga med ramsor som "Varför sjunger inte ni?" och "Fy fan vad ni är tysta"
Landskronaspelarna (10an o 3an) betedde sig som svin genom att hånle och göra fula gester mot oss i Malmöpubliken.

Jag tycker verkligen inte om Landskrona längre.

Inga kommentarer: