tisdag 8 maj 2007

MUNOL-party (4 Maj)






Dags för fest igen, tyvärr var det avslutningsfest denna gången vilket sved lite. Vi visste att det var sista gången vi skulle festa ihop med alla roliga, underbara, intelligenta, trevliga människor i Lübeck så vi gjorde verkligen allt för att få ut så mycket vi kunde av kvällen! Det blev riktigt trevligt och till och med lärarna var där och umgicks och dansade och förtärde kalla alkoholhaltiga drycker :)

Jag kom lite tidigare än planerat eftersom att tjejen i min värdfamilj, Daniella, skulle träffa sina vänner redan vid nio och jag skulle inte träffa mina förrän halv tio. Så vi satt utanför och de satt och pratade på tyska (jag förstod inte ett jota), lite längre bort stod ett par killar varav en var från min kommitté, jag vet inte vad han heter så jag kallade honom bara "Egypt". I vilket fall som helst så stod de och sjöng och jag satt och tittade på dem och mimade med;
"Well I heard there was a secret chord, that David played and it pleased the lord, but you don't really care for music do you?" (Jeff Buckley - Hallelujah)

När de såg att jag satt och mimade så vände de sig mot mig och frågade om jag ville ansluta mig till dem så det gjorde vi och sen stod vi där och sjöng och pratade. Det var riktigt trevligt. Jag blev en aning förvånad när Egypt sa att han bara var sexton år gammal, jag måste säga att han är nog en av de mest intelligenta personer jag träffat i hela mitt liv, och så självsäker!

Mina kompisar dök upp en efter en under kvällen i alla fall och vi bara njöt av varandras sällskap, bra musik och andra trevliga människor. Bra avslutning på en perfekt vecka!


"Swedish people get so annoying when they drink, I mean, the guys from Finland drinks just as much as you do - but they do it quietly!"

Inga kommentarer: